Wersja kontrastowa:
Alt + Z
Treść strony:
Alt + X
Nawigacja strony:
Alt + C
Mapa Witryny:
Alt + V
23 Sty 2023
W dniu 21 stycznia 2023 roku odbyło się oficjalne zakończenie studiów podyplomowych z zakresu Metodyki wspomagania komunikacji językowej uczniów w całości finansowanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Studia trwały dwa semestry i w całości odbywały się online, co jak się okazało, dla niektórych było jedyną możliwą formą ich realizacji. Dzięki nim pogłębili swoją wiedzę i zdobyli kolejne doświadczenie na ścieżce rozwoju zawodowego.
Jak wspomniała Pani dziekan dr Magdalena Baczyńska to właśnie nauczyciele i pedagodzy stanowią grupę zawodową, która nieustannie doskonali się i rozwija, tym bardziej cieszymy się, że studia spełniły oczekiwania uczestników.
Dr Agnieszka Kossowska – wykładowca prowadzący m.in. seminarium dla słuchaczy podzieliła się z nami wrażeniami po egzaminach , które odbyły się jeszcze w grudniu 2022 roku i chcielibyśmy zacytować niektóre wypowiedzi słuchaczy, ponieważ one najlepiej oddają to, co trudno nam ubrać w słowa:
„Przede wszystkim chciałabym podziękować. Teraz nawet jeśli czegoś nie wiem, to już wiem, gdzie mogę szukać, do kogo się zgłosić.”
„Te studia to było polecenie służbowe. Podchodziłam do nich jak do jeża. Tak, byłam bardzo negatywnie nastawiona. Z każdym spotkaniem przekonywałam się jednak, że są ważne i że byłam w błędzie.”
„Zdałam sobie sprawę z tego, jak ogromna jest nasza rola we wpływie na życie dziecka i na jego przyszłość.”
„Już wiem, że wiedziałam może 30% tego, co wiem teraz, choć przed tymi studiami myślałam, że już wszystko wiem.”
„Super, że się na te studia zdecydowałam.”
„Dostałam tu więcej niż na studiach, które robię równolegle i za które płacę grube pieniądze. A myślałam, że takie studia ministerialne to będzie byle co.”
„Nie truliście nas teorią - to każdy może sobie znaleźć. Daliście nam ogrom wiedzy praktycznej i różnych pomocy.”
„Daliście nam dużo energii. To było widać, że te studia są robione dla nas i że są dostosowane do naszych potrzeb.”
„Zapamiętałam każde zajęcia, każde coś wniosły do mojego warsztatu pracy.”
„Na początku myślałam, że to będą webinary, których będę słuchała albo nie. A potem okazało się, że nie chciałam opuścić ani minuty.”
„Po tych studiach otworzyły mi się oczy bardzo szeroko i chcę zacząć pracę nad doktoratem dotyczącym kwestii przygotowania nauczycieli do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zrozumiałam jak kiepsko jest z tym w moim środowisku.”
„Cenne dla mnie było to, że mogliśmy się dzielić naszym doświadczeniem, i tym dobrym i tym złym. W pracy nie ma na to przestrzeni.”
„Każdą teorię popieraliście praktyką.”
„Dostałam ogrom materiałów i od wykładowców i od innych słuchaczy.”
„Wszyscy bardzo chętnie dzielili się wiedzą i materiałami.”
„Siłą tych studiów było to, że wykładowcy byli praktykami.”
„Daliście mi poczucie wspólnoty, że jesteśmy w tym wszystkim razem.”
„Aż żałowałam, że to nie są studia stacjonarne, bo taka energia biła od wykładowców.”
„Na początku myślałam: po co ja tu przyszłam. A potem miałam po prostu wybuch w mózgu.”
„Zestaw treści bardzo mnie zaskoczył – najpierw, że jakiś taki bez sensu, a potem – o Jezu, ile to ma sensu!”
„Uważam, że powinniśmy być wszyscy wdzięczni, że stworzono nam przestrzeń do dzielenia się doświadczeniem. To powinno być na każdych studiach.”
„Te studia były dla mnie rehabilitacją po ciężkim covidzie. Dużo mi się przypomniało, dużo sobie utrwaliłam, przekonałam się, że wracam na właściwe tory. (Wyjaśnienie: to była niesamowicie poruszająca historia nauczycielki, która po infekcji covidowej doznała porażenia czterokończynowego wiotkiego, dzięki rehabilitacji stanęła na nogi i wróciła do pracy w szkole, ale okazało się, że niczego nie pamięta – ani swoich uczniów, ani rozkładu sal w szkole, ani też materiału, którego miała nauczać dzieci; opowiadała nam, jak ogromne znaczenie w powrocie do aktywnego nauczania miały dla niej te studia).”
„Te studia dodały mi pewności siebie.”
„Zrozumiałam, ile jeszcze nie umiem i aż wstyd, bo przecież powinnam była to umieć.”
„Stałam się pewniejsza siebie w rozmowach z rodzicami uczniów.”
„Teraz dzięki państwu jestem żądna wiedzy – chcę wiedzieć jeszcze więcej.”
„Te studia to było i jest dla mnie źródło refleksji, czego w moim warsztacie brakuje.”
„Myślałam, że skoro to będą studia ministerialne, za darmo, to będzie słabo. A było zupełnie inaczej.”
„Forma zdalna byłą dla mnie idealna, bo jestem z grupy wykluczonej (wyjaśnienie: pani samotnie wychowująca dziecko, obecnie w ciąży, mieszka w wiosce).”
„Szkoda, że te studia się kończą, bo były świetne….”
Drodzy Państwo, jest nam niezmiernie miło czytając takie pochlebne wypowiedzi, dziękujemy za uczestnictwo i jesteśmy przekonani, że nabyta wiedza będzie wykorzystywana w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.
Dziękujemy MEiN za możliwość zrealizowania studiów z zakresu Metodyki Wspomagania Komunikacji Językowej właśnie na Karkonoskiej Akademii Nauk Stosowanych. Z chęcią zrealizujemy kolejne projekty, które wspierać będą rozwój i podnoszenie kompetencji różnych grup zawodowych.
Dziękujemy również tym z Państwa, którzy zdołali dotrzeć na nasze jedyne stacjonarne spotkanie. Zimowa aura niestety mocno pokrzyżowała nam plany i nie wszyscy mogli dojechać w nasze górskie tereny. Załączamy kilka pamiątkowych zdjęć z tego wyjątkowo śnieżnego dnia.