PROCEDURA REALIZACJI PRAKTYK ZAWODOWYCH:
- Student/ka pobiera ze strony internetowej:
- skierowanie - 1 egzemplarz;
- harmonogram - 3 egzemplarze (2 do dziekanatu i 1 do placówki).
- Student/ka składa do dziekanatu, najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem praktyki, wypełnione i podpisane przez placówkę skierowanie i 2 egzemplarze harmonogramów.
- Planując praktykę w danej firmie/placówce należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zrealizowania programu praktyki zawartego w kartach przedmiotu dla kursu praktyki zawodowe (patrz niżej).
- UWAGA! Zgodnie z Regulaminem organizacji praktyk zawodowych realizacja praktyk jest możliwa tylko i wyłącznie w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Wszelkie zmiany w przedłożonym harmonogramie praktyk mogą być dokonywane po uzgodnieniu z dziekanatem WNHiS.
- Na podstawie tych dokumentów Student/ka otrzymuje z dziekanatu 2 kopie porozumienia, które przekazuje do placówki do podpisu (tylko jeśli jest taka konieczność, tzn. gdy brak wcześniej zawartej z placówką umowy) oraz pobiera ze strony internetowej dziennik praktyki zawodowej, który jest wypełniany przez Studenta/tkę w czasie odbywania praktyki.
- Student/ka przynosi do dziekanatu podpisane przez placówkę porozumienie (jedna kopia zostaje w dziekanacie, natomiast druga zostaje w placówce).
- Po zdaniu powyższych dokumentów (skierowanie, harmonogramy, porozumienie) student/ka może rozpocząć praktykę zgodnie z przyjętym harmonogramem.
- Student/ka systematycznie uzupełnia dziennik praktyki zawodowej w formie elektronicznej i na prośbę opiekuna/ki praktyk przesyła dziennik do wglądu na pocztę elektroniczną opiekuna/ki.
- Po zakończeniu praktyk zawodowych student/ka drukuje dziennik praktyk i przekazuje go zakładowemu opiekunowi/ce praktyk. Zakładowy opiekun/ka praktyk uzupełnia w dzienniku stronę z opinią, przystawia pieczęć zakładu oraz podpisuje dziennik praktyk.
- Student/ka przekazuje uzupełniony dziennik praktyk wraz z opinią i podpisem zakładowego opiekuna/ki praktyk do dziekanatu.
- Warunkiem zaliczenia praktyki jest złożenie przez Studenta/tkę w dziekanacie, w ciągu 7 dni od daty zakończenia praktyki, wypełnionego dziennika praktyki zawodowej oraz innej wymaganej dokumentacji.
WYKAZ PROPONOWANYCH PLACÓWEK:
FA. Wykaz proponowanych placówek (dla praktyk nauczycielskich)
FA. Wykaz proponowanych placówek (dla praktyk nienauczycielskich/ obszar biznesowy)
DRUKI DO POBRANIA:
- Skierowanie na praktyki zawodowe
FA (NzMT/): - semestr 3, - semestr 4
FA (T) : - semestr 4
FA (NzMB/): - semestr 5, - semestr 6
FA (JB) : - semestr 5, - semestr 6
- Harmonogram praktyk pobierz
- Karty przedmiotu dla kursu praktyki zawodowe (treści realizowane podczas odbywania praktyk):
FA (NzMT/): - semestr 3, - semestr 4
FA (T) : - semestr 4
FA (NzMB/): - semestr 5 i 6
FA (JB) : - semestr 5 i 6
- Dziennik praktyk zawodowych:
FA (NzMT/): - semestr 3, - semestr 4
FA (T) : - semestr 4
FA (NzMB/): - semestr 5, - semestr 6
FA (JB) : - semestr 5 , - semestr 6
5. Ponadto, studenci/tki filologii angielskiej nauczycielskiej oraz filologii angielskiej z językiem biznesu do dziennika praktyk dołączają:
FA (NzMT)
Po I części praktyki nauczycielskiej (sem. 3):
- Trzy arkusze obserwacji:
- lekcji wychowawczej (pracy wychowawcy klasy), w tym: interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i prowadzenia zajęć wychowawczych lub zajęć z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- lekcji integrującej działania dydaktyczne z opiekuńczo‑wychowawczymi
- pozalekcyjnych działań opiekuńczo‑wychowawczych (np. dyżury na przerwach, zorganizowane wyjścia grup uczniowskich)
- Konspekt samodzielnie przeprowadzonych zajęć opiekuńczo‑wychowawczych/wychowawczych
Po praktyce nienauczycielskiej (sem. 4):
FA (NzMB)
Po II części praktyki nauczycielskiej (sem. 5):
- 5 konspektów zajęć lekcyjnych
- 2 arkusze refleksyjne po obserwacji lekcji nauczyciela‑opiekuna
- co najmniej 1 konspekt zajęć pozalekcyjnych
- realizacja zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych, w tym samodzielne przeprowadzenie 6 godzin lekcyjnych i 1 godziny pozalekcyjnej
Po III części praktyki nauczycielskiej (sem. 6):
- co najmniej 6 konspektów zajęć lekcyjnych
- 4 arkusze refleksyjne po obserwacji lekcji nauczyciela‑opiekuna
- co najmniej 1 konspekt zajęć pozalekcyjnych
- realizacja zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych, w tym samodzielne przeprowadzenie 12 godzin lekcyjnych i 1 godziny pozalekcyjnej
- 4 karty refleksji studenta pisane bezpośrednio po przeprowadzonych zajęciach
FA (T)
Po I części praktyki (sem. 4):
FA (JB) – trzeci rok
Po II części praktyki (sem. 5):
- portfolio próbek tłumaczeń (10–15 dokumentów) potwierdzających udział w czynnościach biurowo‑biznesowych (pisma, oferty, raporty, korespondencja handlowa, materiały marketingowe; bez danych wrażliwych) – łącznie min. 7 200 znaków ze spacjami
Po III części praktyki (sem. 6):
- portfolio próbek tłumaczeń (10–15 dokumentów) potwierdzających udział w czynnościach biurowo‑biznesowych (umowy, faktury, oferty handlowe; bez danych wrażliwych) – łącznie min. 5 400 znaków ze spacjami
- co najmniej 3 arkusze dokumentujące przeprowadzenie tłumaczenia ustnego
Druk arkuszy obserwacyjnych
Analiza SWOT
Druk konspektu zajęć lekcyjnych
Druk konspektu zajęć pozalekcyjnych (wychowawczych/ opiekuńczo-wychowawczych)
Portfolio tłumaczeniowe
Arkusz refleksyjnych wypełniony po obserwowaniu wybranych lekcji prowadzonych przez nauczyciela opiekuna
Karta refleksji po przeprowadzonych zajęciach
REGULAMINY
Załącznik nr 1 do regulaminu>>>
Załącznik nr 2 do regulaminu>>>
Harmonogram realizacji praktyk zawodowych w roku akademickim 2025/2026 >>>