tik-tok instagram youtube radio
wcag
Menu Dostępności (CTRL+U)

Wersja kontrastowa:

Alt + Z

Treść strony:

Alt + X

Nawigacja strony:

Alt + C

Mapa Witryny:

Alt + V

Praktyki zawodowe Filologia

Praktyki zawodowe Filologia

PROCEDURA REALIZACJI PRAKTYK ZAWODOWYCH:

  1. Student/ka pobiera ze strony internetowej:
  • skierowanie - 1 egzemplarz;
  • harmonogram - 3 egzemplarze (2 do dziekanatu i 1 do placówki).
  1. Student/ka składa do dziekanatu, najpóźniej na 3 dni robocze przed rozpoczęciem praktyki, wypełnione i podpisane przez placówkę skierowanie i 2 egzemplarze harmonogramów.
  2. Planując praktykę w danej firmie/placówce należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zrealizowania programu praktyki zawartego w kartach przedmiotu dla kursu praktyki zawodowe (patrz niżej).
  3. UWAGA! Zgodnie z Regulaminem organizacji praktyk zawodowych realizacja praktyk jest możliwa tylko i wyłącznie w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Wszelkie zmiany w przedłożonym harmonogramie praktyk mogą być dokonywane po uzgodnieniu z dziekanatem WNHiS.
  4. Na podstawie tych dokumentów Student/ka otrzymuje z dziekanatu 2 kopie porozumienia, które przekazuje do placówki do podpisu (tylko jeśli jest taka konieczność, tzn. gdy brak wcześniej zawartej z placówką umowy) oraz pobiera ze strony internetowej dziennik praktyki zawodowej, który jest wypełniany przez Studenta/tkę w czasie odbywania praktyki.
  1. Student/ka przynosi do dziekanatu podpisane przez placówkę porozumienie (jedna kopia zostaje w dziekanacie, natomiast druga zostaje w placówce).
  2. Po zdaniu powyższych dokumentów (skierowanie, harmonogramy, porozumienie) student/ka może rozpocząć praktykę zgodnie z przyjętym harmonogramem.
  3. Student/ka systematycznie uzupełnia dziennik praktyki zawodowej w formie elektronicznej i na prośbę opiekuna/ki praktyk przesyła dziennik do wglądu na pocztę elektroniczną opiekuna/ki.
  4. Po zakończeniu praktyk zawodowych student/ka drukuje dziennik praktyk i przekazuje go zakładowemu opiekunowi/ce praktyk. Zakładowy opiekun/ka praktyk uzupełnia w dzienniku stronę z opinią, przystawia pieczęć zakładu oraz podpisuje dziennik praktyk.
  5. Student/ka przekazuje uzupełniony dziennik praktyk wraz z opinią i podpisem zakładowego opiekuna/ki praktyk do dziekanatu.
  6. Warunkiem zaliczenia praktyki jest złożenie przez Studenta/tkę w dziekanacie, w ciągu 7 dni od daty zakończenia praktyki, wypełnionego dziennika praktyki zawodowej oraz innej wymaganej dokumentacji.

 

WYKAZ PROPONOWANYCH PLACÓWEK:

FA. Wykaz proponowanych placówek (dla praktyk nauczycielskich)
FA. Wykaz proponowanych placówek (dla praktyk nienauczycielskich/ obszar biznesowy)

 

DRUKI DO POBRANIA:

  1. Skierowanie na praktyki zawodowe

FA (NzMT/): - semestr 3, - semestr 4

FA (T) :  - semestr 4

FA (NzMB/): - semestr 5, - semestr 6

FA (JB) :  - semestr 5, - semestr 6

  1. Harmonogram praktyk pobierz
  2. Karty przedmiotu dla kursu praktyki zawodowe (treści realizowane podczas odbywania praktyk):       

FA (NzMT/): - semestr 3, - semestr 4
FA (T) :  - semestr 4
FA (NzMB/): - semestr 5 i 6
FA (JB) : - semestr 5 i 6

 

  1. Dziennik praktyk zawodowych:

FA (NzMT/): - semestr 3, - semestr 4
FA (T) :  - semestr 4
FA (NzMB/): - semestr 5, - semestr 6
FA (JB) : semestr 5 , - semestr 6

5. Ponadto, studenci/tki filologii angielskiej nauczycielskiej oraz filologii angielskiej z językiem biznesu do dziennika praktyk dołączają:

FA (NzMT)

Po I części praktyki nauczycielskiej (sem. 3):

  1. Trzy arkusze obserwacji:
    • lekcji wychowawczej (pracy wychowawcy klasy), w tym: interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i prowadzenia zajęć wychowawczych lub zajęć z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
    • lekcji integrującej działania dydaktyczne z opiekuńczo‑wychowawczymi
    • pozalekcyjnych działań opiekuńczo‑wychowawczych (np. dyżury na przerwach, zorganizowane wyjścia grup uczniowskich)
  2. Konspekt samodzielnie przeprowadzonych zajęć opiekuńczo‑wychowawczych/wychowawczych

Po praktyce nienauczycielskiej (sem. 4):

  • Profil firmy

 

FA (NzMB)

Po II części praktyki nauczycielskiej (sem. 5):

  • 5 konspektów zajęć lekcyjnych
  • 2 arkusze refleksyjne po obserwacji lekcji nauczyciela‑opiekuna
  • co najmniej 1 konspekt zajęć pozalekcyjnych
  • realizacja zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych, w tym samodzielne przeprowadzenie 6 godzin lekcyjnych i 1 godziny pozalekcyjnej

Po III części praktyki nauczycielskiej (sem. 6):

  • co najmniej 6 konspektów zajęć lekcyjnych
  • 4 arkusze refleksyjne po obserwacji lekcji nauczyciela‑opiekuna
  • co najmniej 1 konspekt zajęć pozalekcyjnych
  • realizacja zajęć dydaktycznych i pozalekcyjnych, w tym samodzielne przeprowadzenie 12 godzin lekcyjnych i 1 godziny pozalekcyjnej
  • 4 karty refleksji studenta pisane bezpośrednio po przeprowadzonych zajęciach

FA (T)

Po I części praktyki (sem. 4):

  • Profil firmy

FA (JB) – trzeci rok

Po II części praktyki (sem. 5):

  • portfolio próbek tłumaczeń (10–15 dokumentów) potwierdzających udział w czynnościach biurowo‑biznesowych (pisma, oferty, raporty, korespondencja handlowa, materiały marketingowe; bez danych wrażliwych) – łącznie min. 7 200 znaków ze spacjami

Po III części praktyki (sem. 6):

  • portfolio próbek tłumaczeń (10–15 dokumentów) potwierdzających udział w czynnościach biurowo‑biznesowych (umowy, faktury, oferty handlowe; bez danych wrażliwych) – łącznie min. 5 400 znaków ze spacjami
  • co najmniej 3 arkusze dokumentujące przeprowadzenie tłumaczenia ustnego



Druk arkuszy obserwacyjnych
Analiza SWOT
Druk konspektu zajęć lekcyjnych
Druk konspektu zajęć pozalekcyjnych (wychowawczych/ opiekuńczo-wychowawczych)
Portfolio tłumaczeniowe

Arkusz refleksyjnych wypełniony po obserwowaniu wybranych lekcji prowadzonych przez nauczyciela opiekuna
Karta refleksji po przeprowadzonych zajęciach

 

 

REGULAMINY

Załącznik nr 1 do regulaminu>>>

Załącznik nr 2 do regulaminu>>>


Harmonogram realizacji praktyk zawodowych w roku akademickim 2025/2026 >>>